Vårt aprilmöte

Vi inledde vårt aprilmöte med en minnesstund över Jan, vår sekreterare och klubbmästare, som hastigt hade gått bort under en resa i Afrika. Vi hade tänt ett ljus för Jan och höll en tyst minut för honom, och Andreas visade ett bildspel med Jans sista bilder från hans safari i Tanzania. Jan betydde mycket för vår fotoklubb och vi kommer att sakna honom.

Därefter fortsatte mötet med att kvällens gäst, fotograf Björn Bergman (photo2be.com), visade bilder från olika safaris i Afrika och berättade om dem och gav oss värdefulla tips om vad man ska tänka på när man fotar i allmänhet och på fotosafaris i synnerhet. Det var fantastiska bilder som Björn visade med personliga och trevliga kommentarer.

Efter en fikastund med gemytligt samspråk avrundades så kvällen med att tre av våra medlemmar visade bilder. Ingela visade bilder från den thailändska paviljongen i Ragunda och från sjön Tysslingen, Roger visade bilder från Gotland, och Richard visade en spännande mix av bilder med motiv från natur och stadsmiljö.

/Anders