Sundbybergs Fotoklubb

Vi är en pigg och glad och trivsam fotoklubb som kan se tillbaka på mer än 75 års verksamhet! Vi har med andra ord gedigen erfarenhet av hur trevligt man kan ha det i en fotoklubb. I dag är vi c:a 45 medlemmar, men vi blir gärna fler.

Vi träffas en gång i månaden och tittar på egna och andras bilder och diskuterar dem för att förstå dem bättre, vi lyssnar på inbjudna intressanta föreläsare och bildvisare, och vi tävlar med våra bilder i klubbmästerskap och tävlingar på riksnivå. Vi brukar ordna fotoutflykter av olika slag och workshops i olika fotografiska ämnen. Så vi är en riktigt livaktig och trevlig fotoklubb!

Våra klubbmöten äger rum på den första torsdagen i varje månad, utom under juli och augusti. Vi träffas kl 19 i Sundbybergs museums lokaler på Fredsgatan 4 i Sundbyberg. Vi unnar oss alltid en fikapaus med gott kaffebröd på våra möten.

Att vara med i en fotoklubb är ett trevligt sätt att lära känna andra fotointresserade och ägna sig åt foto på olika sätt och lära sig mer om det. Våra möten är prestigelösa och vi välkomnar alla som är intresserade av fotografering, oavsett om man är nybörjare eller mer försigkommen och alldeles oavsett vad man har för utrustning, enkel eller avancerad. Kom gärna och hälsa på oss på något av våra möten. Välkommen!