Vårt septembermöte

Nu har Sundbybergs Fotoklubb haft sitt första möte för höstsäsongen. Själv hade jag tyvärr inte möjlighet att vara med, men vår ordförande Richard har rapporterat om mötet för mig. Det var en kväll som gick helt i våra egna bildvisningars tecken, med tre punkter på programmet:

Resultatet i den aktuella klubbtävlingen på temat ”Oljud” redovisades. Den hade lockat fem deltagare, Bengt, Ingela, Lars, Marcus och Peter, och hade bedömts av vår ”Ekerö-jury”, Richard och Jan (som den här gången fick klara sig utan medverkan av den tredje domaren, Adriana). Ingela och Lars fick dela på förstaplatsen, och de följdes hack i häl av de andra tävlande. Jag har avnjutit en Powerpointpresentation av bilderna och juryns bedömning och kan konstatera att det var många fina bilder med fyndiga tolkningar av temat, och juryn hade gjort många tänkvärda kommentarer. Mycket givande!

Nästa punkt på programmet var ”Bedömning av medlemmarnas bilder”. Ingela, Marcus och Tomas hade lämnat in bidrag, som analyserades och diskuterades. Det kom fram många intressanta synpunkter.

Ingela, Marcus och Tomas kom igen i vår stående programpunkt ”Medlemmarnas bilder”. Ingela visade närbilder på murmeldjur i Österrike, Marcus på doppingar i Sundbyberg och Tomas bilder från en Svalbardresa. Alltsammans mycket sevärt.

Det fikades förstås under kvällens lopp och pratades foto och mycket annat och gavs information om klubbens stundande utflykt till Landsort, som skulle äga rum ett par dagar senare, på söndagen, och som Marcus berättat om i ett annat inlägg.

Det var en heltäckande och givande kväll, avslutar Richard sin rapport.