Vårt majmöte

På vårt majmöte hade vi glädjen att få besök av Camilla Grönbladh från Moderskeppet. Som första programpunkt för kvällen berättade Camilla inspirerande och engagerande om Moderskeppet och dess verksamhet med talrika fotokurser och många andra kreativa kurser. Camilla hade även varit jury i vår aktuella månadstävling med mottot ”Slask”, och som nästa programpunkt redogjorde hon omsorgsfullt och ingående för sin bedömning. Jag har hört Camilla bedöma bilder tidigare och är imponerad av hennes förmåga att analysera bilder och tala om dem. Vann vår tävling gjorde vår nye medlem Marcus Wiklund med en bild med drag och action i. Vi gratulerar Marcus!

Därefter unnade vi oss en fikapaus med angenämt samspråk innan Camilla fortsatte sitt framträdande med att berätta om hur lätt och roligt det är att göra egna fotoböcker och visa det med talrika exempel och ge oss många praktiska tips. Informativt och instruktivt och entusiasmerande!

Sedan vi sagt ”hej då och välkommen åter” till Camilla, fortsatte och avslutades sedan kvällen med att vi jobbade vidare med förberedelserna för vår jubileumsutställning på Sundbybergs bibliotek i augusti/september. Många medlemmar hade tagit med sig bilder som tänkbara bidrag till utställningen och vi gjorde en första sållning bland dem – och insåg sanningen i frasen ”kill one’s darlings”!

Det var med andra ord en hellyckad fotokväll med ett mycket välfyllt program! Tack för att du kom och förgyllde kvällen, Camilla, och tack alla klubbkamrater för att ni tog med er så många fina bilder!

Väl mött på nästa möte, torsdagen den 1 juni, som avrundar vårsäsongen i fotoklubben!

/Anders