Vårt januarimöte

På vårt första möte för säsongen i förra veckan hade vi ett annorlunda program. Vi bedömde tävlingsbilder åt fotoklubben Focus i Örebro. De hade skickat oss 25 bilder med fritt valda motiv som vi skulle rangordna, och de tio bästa skulle vi lämna omdömen om. Marcus hade förberett programpunkten mycket väl, så vårt juryarbete gick mycket smidigt, men det tog ändå sin rundliga tid. Det var många tänkvärda synpunkter som framfördes och intressanta diskussioner som uppstod. Det var absolut en programpunkt som gav mersmak.

Efter vårt sedvanliga fika visade vår nyblivne medlem Stefan Öberg under programpunkten Bildanalys två suveräna naturbilder från Svalbard: en isbjörn som tittade nästan bevekande på fotografen med huvudet på sned och en fjällräv som poserade stiligt på ett klippblock. Resten av kvällen ägnades sedan åt diverse fotografiska diskussioner och information om aktuella utställningar.

När vi ses nästa gång, torsdagen den 6 februari, är det dags för vårt årsmöte med allt vad därtill hör. Väl mött då!

/Anders