Vårt januarimöte

På vårt välbesökta januarimöte häromveckan fick vi trevligt besök av Göran Zebühr, ett välkänt namn inom amatörfotografin och en höjdare inom fotoklubbsrörelsen med ett mångårigt förflutet inom Enskede Fotoklubb och Riksförbundet Svensk Fotografi. Naturligt och ledigt och fängslande berättade han om sitt liv som amatörfotograf och vad som drev honom och var viktigt för honom i hans fotograferande och illustrerade sitt framförande med många utsökta bilder. Tack för en verkligt trevlig och minnesvärd kväll, Göran!

Efter sedvanlig fikapaus med gemytligt prat om foto och mycket annat var det så dags för redovisningen av fjolårets sista deltävling i vårt klubbmästerskap, med mottot Rörelse. Sammanlagt 23 tävlingsbidrag hade lämnats in av åtta deltagare, Annika, Ingela, Christer, Lars, Marcus, Peter B, Peter W och Tomas, och bedömts av vår ”Ekeröjury”, alltså Adriana, Jan och Richard. Vann gjorde Christer, tätt följd av Tomas, Marcus och Peter B.

Det här innebär att vi nu vet vem som blivit klubbmästare 2018, och det blev … Ingela! Följd av Marcus och Lars på delad andra plats och Peter W på tredje. Vi gratulerar dem som fick kliva upp på prispallen och applåderar alla deltagarna i årets tävlingar för fina insatser!

Kvällen avrundades så med att Ingela, Christer, Marcus och Per visade fina axplock ur sin bildskörd, som fick uppskattande och tänkvärda kommentarer.

/Anders Larsson