Vårt decembermöte

På vårt decembermöte hade vi ingen gäst utan stod för underhållningen själva. Andreas visade bland annat bilder på stjärnhimlar och vintergator och andra bilder från Norrland, Marie visade bilder från Indien och Richard hade en del Stockholmsbilder att bjuda på.

Dessförinnan redovisades den sista månadstävlingen för året, enstaka bilder med mottot ”Bäst före”. Tävlingen hade lockat fyra deltagare, Ingela, Lasse, Tomas och Lars-Erik, som alla hade tolkat det knepiga mottot fyndigt och förtjänstfullt. Vann gjorde Ingela med 21 poäng, och därefter kom Lasse med 16 poäng och Tomas och Lars-Erik med 11 poäng var.

Detta betyder att vi har en klubbmästare för året, nämligen Ingela, som fått sammanlagt 59 poäng i årets fyra tävlingar. Och det är inte första gången som Ingela tar hem vandringspriset heller! Fotoklubben bugar och gratulerar. Snyggt jobbat!

Nästan hack i häl på Ingela kom hennes make Lasse med 54 poäng totalt, och sedan följde Tomas med 46 poäng, Andreas med 29 poäng och Lars-Erik med 11 poäng. Andreas hade bara varit med i vårens tävlingar och vår nyblivna medlem Lars-Erik steg in på banan först på sista varvet. Sundbybergs Fotoklubb applåderar sina fem tappra tävlande!

Nästa gång vi ses är torsdagen den 12 januari. Då kommer Hanna Fredholm, ”model-become-photograher”, till oss och berättar om sina erfarenheter framför och bakom kameran och visar bilder från sin verksamhet. Och givetvis kommer vi också att ha vår stående programpunkt ”Medlemmarnas bilder”. Så kom talrikt och ta med massor med bilder!

Om vi inte ses eller hörs mer före helgerna vill jag och mina styrelsekamrater redan nu passa på att önska alla medlemmar en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!