Fotovandring på Södermalm 2/6 kl 11.00

Fotovandring

Fotoklubbens medlemmar inbjudes till klubbens fotovandring, som i år är på Södermalm i Stockholm.

Vi delar in deltagarna i mindre grupper och sedan gör vi en vandring i tre olika etapper. Gruppsammansättningen byts mellan varje etapp. Under varje etapp har deltagarna i uppgift att efter egna idéer ta bilder på ett givet tema. Det är ett gemensamt tema för alla grupper under en etapp, men med ett nytt tema för varje etapp.

Varje etapp beräknas till c:a 45 minuter. Det blir således inte så långa vandringar i meter räknat, det skall finnas gott om tid till foto också.

Återsamling sker efter varje etapp på en angiven plats, där det kommer att finnas möjlighet till att ta en fika eller någon annan lättare förtäring om man blir hungrig.

Vid sista delmålet finns möjlighet till en lättare lunch om så önskas, med lite eftersnack efter dagens fotograferande.

För de som så önskar så kan eftermiddagen sedan avslutas med ett besök på Fotografiska museet.

Träffas: Bergsunds Strand, alldeles när den kommer ned till vattnet, kl 11:00

Ta er dit: T-bana till Hornstull, uppgång mot Hornstull. Gå gången så långt ni kan så ni kommer upp på andra sidan Hornsgatan. Gå Bergsunds Strand ned till den böjer höger när den når strandlinjen. Där träffas vi.

Beräknas klara: C.a 14-14:30 exkl. ev lunchande.

Medtag: Den kamerautrustning ni vill använda. Pengar eller kort om ni vill fika/luncha. Kläder efter väder.

Bildvisning: Vid vårt junimöte den 7 juni så kommer vi att visa bilder från vår vandring. Var och en får själv välja ut en bild för varje etapp till mötet. Utvalda bilder mailas till klubbens mailadress senast den 5 juni, så vi kan lägga ihop alla bilder i en mapp till mötet.

Anmälan: Till Lars-Erik senast kvällen innan, så vi vet hur många vi blir.

Maila: sundbybergsfk@gmail.com eller ring ni 070-491 91 25.