Vårt novembermöte

Själv kunde jag tyvärr inte vara med på vårt novembermöte, men Richard och Kicki har berättat för mig vad som förevarade.

Kvällen bjöd på lite av varje. Vårt bidrag i RSF:s klubbtävling hade just skickats in, och man tittade på de tio bilder som vi hade valt ut för att representera oss. De omfattade ett brett spektrum av teman. Ett par av dem illustrerar det här inlägget. I december lär vi få veta hur det gått. Det har gått bra för oss i de tidigare klubbtävlingarna och vi hoppas förstås på fortsatta framgångar!

Vårt eget klubbmästerskap rullar vidare. Bidragen till sista deltävlingen har nu lämnats in och på decembermötet kommer resultatet att tillkännages. Och då vet vi även vem som blivit klubbmästare i år! Ska det bli Ingela i år också, eller blir det någon annan medlem som tar med sig vandringspriset hem? Spänningen är oliiidlig!

Nästa år fyller klubben 75 år, och det ska vi fira med en jubileumsutställning på Sundbybergs bibliotek i mars! Det är mycket att tänka på inför en sådant tillfälle, och det lyftes fram och diskuterades på mötet.

Givetvis hade vi även vår ständiga programpunkt Medlemmarnas bilder. Den här gången var det Richard, Ingela, Christer och Kicki som visade bilder. Richard visade bland annat bilder från Ekerö och bilder på rost, ett favorittema hos honom. Av Ingela fick medlemmarna se spännande miljöbilder från nedlagda industrier, däribland ett glasbruk. Christer hade vackra och storslagna naturbilder att visa, och Kicki avrundade med fina bilder från södra Sverige.

Under vårt andra stående tema Bildanalys visade Per S ett par landskapsbilder för analys och bedömning, vilket ledde till intressanta diskussioner om olika bildbeskärningar.

Och naturligtvis fikades det även denna kväll! Den här gången var kaffebrödet dock inte från Droppens konditori utan från Ekerö bageri – och det var bestämt lika gott det!

Förstår att jag missade en trevlig och givande kväll när jag inte kunde närvara! Men nästa gång tänker jag förvisso komma, och det är torsdagen den 2 december. Väl mött då!

Trappa – Ingela Backman
Fiskgjuse – Lars Backman