Vårt junimöte

På vårt junimöte häromveckan, vårt sista möte för vårsäsongen, hade vi lite olika programpunkter:

Vi tittade på de bästa bilderna från klubbens fotovandring på Södermalm några dagar tidigare. Vandringen hade samlat nio deltagare som fick tre teman att gestalta fotografiskt: ”Det som ingen ser”, ”Stad i rörelse” och ”Arkitektur”. Det var många fina bilder och fyndiga tolkningar av temana som visades.

Vår ordförande och tävlingsledare Richard gjorde en kompletterande redovisning av vår senaste klubbtävling med mottot ”Klarsynt”. Ett par deltagares bilder hade tyvärr inte kommit fram som de skulle genom att det insmugit sig ett tryckfel i klubbens mejladress, men detta kunde alltså rättas till i efterhand.

Under programpunkten Bildanalys visade undertecknad fyra bilder som jag funderade på att skicka in som bidrag till RSF:s årsbok. Jag fick ta del av intressanta synpunkter, och bilderna vann de församlades gillande, så nu är de inskickade till RSF, så får vi se hur det går!

Medlemmarnas bilder är ju en stående programpunkt hos oss. Den här gången visade Ingela och Lars fina bilder från bland annat Söderåsen, och Marcus, som gör Ingela rangen stridig som vår främsta fågelfotograf, visade bilder ur skäggdoppingars familjeliv.

Det här var vad junimötet i stora drag handlade om. Lika gemytligt och trivsamt och givande som alltid. Nästa gång vi ses blir på vårt septembermöte, torsdagen den 6 september. Som alltid är även icke-medlemmar välkomna, för att se hur trevligt vi har det och fundera på om ett medlemskap kunde vara något för dem. Väl mött i september!

Trevlig sommar!

/Anders