Trevlig fotovandring på Södermalm

Tack alla ni som kom och gjorde SFK fotovandring till en sådan trevlig upplevelse. Ett särskilt tack till Lars-Erik som stod för planeringen och guidade oss genom vandringen.

Vi möttes upp vid Hornstull, i 30 gradig försommarhetta. Väl på plats blev vi indelade i smågrupper och tilldelades ett tema som skulle fotograferas under 45minuters fotopromenad. Därefter var det återsamling vid målplatsen, vägen dit var fri att välja för varje grupp, vilket gjorde utmaningen extra spännande. Väl i mål tilldelades vi nästa tema och målplats, och nya grupper delades in.

Totalt blev det 3 teman och sträckor som avverkades:  1. ”Det som ingen ser” 2.”Stad i rörelse” 3.”Arkitektur” De många bilderna kommer visas och diskuteras på fotoklubbens klubbmöte 7/6. Vi avslutade vandringen med en härlig lunch längs med vattnet, vid cafe Skorvet.  Alla var rörande överens om det trevliga i att vara ute tillsammans, och göra det vi kanske tycker mest om att göra, fota.

Vi ses på Torsdag

/Marcus Wiklund Windus